Úvod » Lodní motory » Spalovací motory » Lodní motor 150 - 300 HP » Suzuki DF200ATX
S uvedením nového dvousetkoňového motoru DF200A nabízí Suzuki uživatelům lodí a člunů zcela nové zážitky. DF200A poskytuje působivý výkon, který byste čekali jedině od motorů V6. Nový model je vybaven přímým sáním vzduchu, proměnným časováním ventilů, vyšším kompresním poměrem, technologií Lean Burn, čidly klepání a přítomnosti vody. Co je ale nejdůležitější, motor DF200A váží pouze 226 kg, což je o 12% méně, než vážil jeho V6 předchůdce. Díky přímému sání vzduchu, které dovoluje motoru nasávat chladnější vzduch, Suzuki docílilo o 1,5 % lepší maximální rychlosti a o 12 % lepšího zrychlení z 0 na 30 mph. Systém Lean Burn díky 32bitové řídící jednotce a čidlům monitorujícím provozní stav motoru dokáže dávkovat palivo s takovou přesností, že již tak úsporné motory Suzuki jsou ještě úspornější, a to při zachování maximální spolehlivosti. Oproti svému V6 předchůdci má tento motor při 5000 otáčkách za minutu o 32,6 % nižší sportřebu! Motor rovněž lze vybavit systémem Trollingu, který vám umožní jednoduše ovládat v krocích stálé otáčky motoru při rybaření přívlačí.
Všechny sety řazení obsahují povinnou kabeláž, která umožňuje využívání základních funkcí lodního motoru a budíků. Sety neobsahují bowdeny (táhla) plynu, řazení a řízení, jelikož tyto je nutno natypovat podle člunu a vzdálenosti motoru od stanoviště řidiče.
Tato základní páka řazení obsahuje veškeré funkce stejně jako předchozí model. Rozdíl je především v inovovaném designu podle dnešních standardů.
Nadstandardní horní páka řazení se obvykle montuje shora na sloupek řízení. Mechanismus ovládání je pak skrytý uvnitř sloupku řízení a nic tak neruší elegantní vzhled pochromované páky. Ostatní ovládací prvky, jako je spínací skříňka a výtrhová pojistka, jsou potom umístěny na zvláštním panelu.
Tato nadstandardní boční páka řazení se obvykle montuje na bort člunu po pravé ruce od volantu tak, že ovládací mechanismus je skrytý ve výduti v laminátu a z pohledové strany není vzhled ničím rušen. Je možná i montáž z levé strany, nicméně obvyklejší je montáž po pravé ruce především kvůli správné ergonomii a snadné dosažitelnosti ovládání tlačítek trimu na vrchní části páky palcem pravé ruky. Ostatní ovládací prvky, jako je spínací skříňka a výtrhová pojistka, jsou potom umístěny na zvláštním panelu.
Spolu se sety řazení jsou dodávány i budíky. Správnou volbou budíků ve zvýhodněném balíčku při nákupu člunu můžete výrazně ušetřit.
Základní budíky vám poskytnou nejzákladnější informace o chodu a stavu motoru. Otáčkoměr o rozměru 4" vám poskytne informace o otáčkách motoru, při spuštění zapalování také alespoň informativně o aktuálně najetých motohodinách. Čtyři kontrolky na otáčkoměru vás také informují o aktuálním provozním stavu:
Trimmetr zobrazuje aktuální informaci o naklopení lodního motoru. Díky správnému vytrimování potom můžete docílit výrazně vyšší maximální rychlosti a výrazně nižší spotřeby. Oba zmíněné budíky lze dodat v černé nebo bílé barvě.
Nový barevný digitální multifunkční budík je to technologicky nejvyspělejší ze sortimentu originálního příslušenství, co si můžete k lodnímu motoru Suzuki pořídit. Tento budík dokáže ze svého 3,5" barevného displeje vymáčknout úplně maximum, přičemž disponuje denním a nočním zobrazením. Tento budík dokáže zobrazit následující informace:
Většinu údajů je budík schopen zobrazit jak v analogové, tak i digitální podobě a lze navolit zobrazení více údajů najednou. Set řazení s tímto budíkem obsahuje navíc GPS anténu.
Funkce trollingu je mimořádně vhodná pro rybolov přívlačí. Díky správně vyváženému příslušenství je jeho používání mnohem pohodlnější. Budíky lze dodat v černé či bílé barvě a kromě standardních funkcí uvedených výše u standardního multifunkčního otáčkoměru má ten určený pro trolling ještě jednu vlastnost navíc - při přepnutí do režimu trolling se zjemní stupnice a budík ukazuje mnohem přesněji nízké otáčky. Na panelu pak lze otáčky ovládat v rozpětí do 1200 rpm po kroku 50 otáček za minutu.
* Při nákupu nového motoru je příplatek za trolling a budíky uzpůsobené trolingu 2.700,- kč s DPH.
Náš nový systém bezklíčového startování využívá přívěsek, který po přiblížení k hlavní jednotce vysílá kód potřebný pro nastartování. Dokud máte přívěsek u sebe, vše co potřebujete, je být ve vzdálenosti do jednoho metru od konzole řízení. Stačí vložit výtrhovou pojistku, zapnout hlavní vypínač a můžete startovat motor pomocí tlačítka. S klíčem bezpečně uloženým v kapse můžete jezdit bez stresu a snižujete riziko jeho ztráty. Tento systém zároveň umožňuje lepší zabezpečení vašeho lodního motoru, protože motor nenastartuje bez správného kódu přijatého z přívěsku. Přívěsek je plovoucí, proto se i v případě, když vypadne přes palubu, dá jednoduše zachránit.
** Při nákupu nového motoru je příplatek za Keyless system s imobilizérem 800,- kč s DPH.
Model | DF200ATX |
Délka nohy (mm) | 635 |
Startér | Elektrický |
Suchá hmotnost (kg) | 231 |
Typ motoru | 16-ventil DOHC |
Dodávka paliva | Sekvenční vícebodové elektronické vstřikování |
Počet válců | 4 |
Zdvihový objem (ccm) | 2.867 |
Vrtání x zdvih (mm) | 97 X 97 |
Max. výkon (kW) | 147 |
Max. pracovní otáčky (rpm) | 5.500-6.100 |
Řízení | Dálkové |
Sytič | - |
Kapacita olejové náplně (l) | 8 |
Objem nádrže (l) | - |
Alternátor | 12V 44A |
Trim | Elektrický |
Převodový poměr | 2,50:1 |
Výfuk | Přes propeller |
Rozměry propellerů | 15”-27,5” |
POPIS OZNAČENÍ MODELŮ LODNÍCH MOTORŮ SUZUKI MARINE
S - KRÁTKÁ NOHA (381 MM)
L - DLOUHÁ NOHA (508 MM)
XL - EXTRA DLOUHÁ NOHA (635 MM)
XXL - EXTRA EXTRA DLOUHÁ NOHA (762 MM)
A - MODELOVÁ ŘADA
B - MODELOVÁ ŘADA - NOVÝ TYP
E - ELEKTRICKÝ STARTÉR
R - DÁLKOVÉ OVLÁDÁNÍ I ELEKTRONICKÉ STARTOVÁNÍ
Q - PLYNOVÁ ASISTENCE TRIMU A TILTU
H - PÍNA
T - TRIM & TILT ELEKTRICKÝ