Úvod » Lodní motory » Spalovací motory » Lodní motor 40 - 140 HP » Suzuki DF90ATX
Deset let poté, co Suzuki spustila revoluci v oblasti čtyřtaktních závěsných lodních motorů uvedením cenami vyznamenaných modelů DF60 a DF70 na trh, definuje Suzuki tuto kategorii třemi novými modely DF70A, DF80A a DF90A znovu. Jako první z nové generace čtyřtaktů Suzuki jsou ukázkovými modely z hlediska pokroku a výkonu, elektronicky řízené sekvenční několikabodové vstřikování paliva, převodový poměr 2,59:1 a samostavící rozvodový řetěz nevyžadující údržbu. Dále disponují osvědčenou technikou přesazených hřídelů Suzuki, která dělá z nových modelů v kombinaci s nově vyvinutým motorovým blokem nejštíhlejší a nejlehčí čtyřtaktní boční přívěsný motor své třídy. Díky této kompaktní lehké konstrukci je každý ze tří závěsných motorů ideálním hnacím ústrojí pro širokou škálu člunů.
Nově je ve výrobní škále Suzuki DF80, závěsný motor, který majitelům člunů při hledání dokonalé kombinace síly a výkonu otevře další možnosti. Kryty tří nových modelů jsou po stranách opatřena novým designem a logo Suzuki „S“ na čelní straně propůjčuje motorům nové generace čtyřtaktních závěsných motorů elegantní vzhled.
Všechny sety řazení obsahují povinnou kabeláž, která umožňuje využívání základních funkcí lodního motoru a budíků. Sety neobsahují bowdeny (táhla) plynu, řazení a řízení, jelikož tyto je nutno natypovat podle člunu a vzdálenosti motoru od stanoviště řidiče.
Tato základní páka řazení obsahuje veškeré funkce stejně jako předchozí model. Rozdíl je především v inovovaném designu podle dnešních standardů.
Nadstandardní horní páka řazení se obvykle montuje shora na sloupek řízení. Mechanismus ovládání je pak skrytý uvnitř sloupku řízení a nic tak neruší elegantní vzhled pochromované páky. Ostatní ovládací prvky, jako je spínací skříňka a výtrhová pojistka, jsou potom umístěny na zvláštním panelu.
Tato nadstandardní boční páka řazení se obvykle montuje na bort člunu po pravé ruce od volantu tak, že ovládací mechanismus je skrytý ve výduti v laminátu a z pohledové strany není vzhled ničím rušen. Je možná i montáž z levé strany, nicméně obvyklejší je montáž po pravé ruce především kvůli správné ergonomii a snadné dosažitelnosti ovládání tlačítek trimu na vrchní části páky palcem pravé ruky. Ostatní ovládací prvky, jako je spínací skříňka a výtrhová pojistka, jsou potom umístěny na zvláštním panelu.
Spolu se sety řazení jsou dodávány i budíky. Správnou volbou budíků ve zvýhodněném balíčku při nákupu člunu můžete výrazně ušetřit.
Základní budíky vám poskytnou nejzákladnější informace o chodu a stavu motoru. Otáčkoměr o rozměru 4" vám poskytne informace o otáčkách motoru, při spuštění zapalování také alespoň informativně o aktuálně najetých motohodinách. Čtyři kontrolky na otáčkoměru vás také informují o aktuálním provozním stavu:
Trimmetr zobrazuje aktuální informaci o naklopení lodního motoru. Díky správnému vytrimování potom můžete docílit výrazně vyšší maximální rychlosti a výrazně nižší spotřeby. Oba zmíněné budíky lze dodat v černé nebo bílé barvě.
Nový barevný digitální multifunkční budík je to technologicky nejvyspělejší ze sortimentu originálního příslušenství, co si můžete k lodnímu motoru Suzuki pořídit. Tento budík dokáže ze svého 3,5" barevného displeje vymáčknout úplně maximum, přičemž disponuje denním a nočním zobrazením. Tento budík dokáže zobrazit následující informace:
Většinu údajů je budík schopen zobrazit jak v analogové, tak i digitální podobě a lze navolit zobrazení více údajů najednou.
Funkce trollingu je mimořádně vhodná pro rybolov přívlačí. Díky správně vyváženému příslušenství je jeho používání mnohem pohodlnější. Budíky lze dodat v černé či bílé barvě a kromě standardních funkcí uvedených výše u standardního multifunkčního otáčkoměru má ten určený pro trolling ještě jednu vlastnost navíc - při přepnutí do režimu trolling se zjemní stupnice a budík ukazuje mnohem přesněji nízké otáčky. Na panelu pak lze otáčky ovládat v rozpětí do 1200 rpm po kroku 50 otáček za minutu.
* Při nákupu nového motoru je příplatek za trolling a budíky uzpůsobené trolingu 2.700,- kč s DPH.
Model | DF90ATX |
Délka nohy (mm) | 635 |
Startér | Elektrický |
Suchá hmotnost (kg) | 158 |
Typ motoru | 16-ventil DOHC |
Dodávka paliva | Sekvenční vícebodové elektronické vstřikování |
Počet válců | 4 |
Zdvihový objem (ccm) | 1.502 |
Vrtání x zdvih (mm) | 75 X 85 |
Max. výkon (kW) | 66,2 |
Max. pracovní otáčky (rpm) | 5.300-6.300 |
Řízení | Dálkové |
Sytič | - |
Kapacita olejové náplně (l) | 4,0 |
Objem nádrže (l) | - |
Alternátor | 12V 27A |
Trim | Elektrický |
Převodový poměr | 2,59:1 |
Výfuk | Přes propeller |
Rozměry propellerů | 13”-25” |